Joom!Fish config error: Default language is inactive!
 
Please check configuration, try to use first active language

Cultuur in Actie Nederlands Indisch Cultureel Centrum

Cultuur in Actie  (aanbod geldig van april t/m december 2021)

 

Een initiatief van Stichting Nederlands Indisch Cultureel Centrum. Het is nu al meer dan een jaar geleden dat Nederland door een wereldwijde pandemie in ‘lock-down’ ging. Met een beperkte  adempauze gedurende de zomermaanden en vroege herfst vorig jaar werd vooral de cultuursector in ons land zwaar getroffen door de COVID-19 maatregelen. Evenals natuurlijk de Horeca en de detailhandel.

Maar in dit nummer van NICC Magazine willen we toch met name voor de cultuursector een lans breken en dan voornamelijk vanwege de non-commerciële insteek. Een sector dus, die het hoofdzakelijk moet hebben van subsidies, schenkingen en entreegelden.

 

En het eind van de ellende is nog niet in het zicht. Weliswaar beloften en geruchten over verlichting of afzwakking van de maatregelen, maar hoezeer die op losse schroeven staan werd op 11 april weer eens bewezen door na hevige protesten van de medische wetenschap, de prognoses op minder strenge maatregelen, deze weer radicaal terug te draaien, of op z’n minst langer uit te stellen.

De gehele situatie rondom dit virus is dusdanig instabiel, dat er maar heel erg weinig hoeft te gebeuren of de ‘lockdown’ wordt wederom met alle voetangels en klemmen heringevoerd of verzwaard.

 

Zo is er nog steeds weinig bekend van de gedragingen van varianten van het Covid-19 virus wat betreft de besmettelijkheid en de gevolgen ervan voor overlijdenskansen en blijvende lichamelijke of geestelijke schade. Bovendien is het zeker niet onwaarschijnlijk dat er ergens opeens een variant opduikt, die net een stapje verder geëvolueerd is en dat daardoor noodzakelijk de vaccins moeten worden aangepast.

En wat dan met de vele mensen die (toen) reeds waren gevaccineerd, wat dan ontoereikend blijkt te zijn. Nee, we zijn er voorlopig nog niet vanaf. Volgens sommige wetenschappers kan dit nog wel minstens enkele jaren gaan voortduren.

 

Maar, nu terugkomend op de gevolgen voor de cultuursector en met name die Indisch gerelateerd zijn.

Zo heeft de ene organisatie een ‘Stichting Vrienden van ....’ opgericht en de ander een fonds in het leven geroepen. Weer een ander doet een oproep voor nieuwe vrijwilligers, zonder welke de organisatie, instituut of museum het niet meer kan bolwerken. En dit in alle mogelijke variaties, teneinde extra inkomsten te genereren.

 

De redactie van NICC Magazine wil iedere cultuurinstelling in de gelegenheid stellen om een advertentie, mededeling of anderzijds  in haar inhoud te plaatsen om uw instelling voor het voetlicht te zetten en dit geheel GRATIS en EENMALIG. Een voorbeeld van zo’n advertentie vindt u aan het eind van dit openingsartikel.

Belangrijk hierbij is wel, dat het een korte krachtige mededeling wordt, zonder al teveel tekst. Zorg er in ieder geval voor dat uw LOGO erin staat, evenals het doel en eventueel welkomstcadeautje in de vorm van een boek, gratis entreekaartje voor een speciale tentoonstelling, gratis kopje koffie, loterijkaartje, genummerde art-reproductie en wat dies meer zij.

De bedoeling is dat het een ‘driekolommer’ (185 mm breed) wordt en maximaal 100 mm hoogte. Vermeldt u dan ook een LINK naar uw website of aanmeldpagina. Zo’n advertentie is belangrijk, ook of misschien juist nu alles straks mogelijk weer gaat opstarten.

 

Deze aanbieding is bedoeld voor iedere instelling of organisatie  met een non-commerciële achtergrond, waarvoor de vaste lasten normaal doorgaan en door de ‘lockdown’ geen reguliere baten hebben ontvangen. Dit kan zijn: een onderzoeksinstituut, museum, bibliotheek, culturele vereniging, een archief, evenementen orga-nisator, enz. enz. Zolang het  maar Indisch / Moluks / Papoea gerelateerd is. Aanbieding geldig tenminste t/m december 2021.

Advertenties worden tussen de artikelen geplaatst onder een vaste ‘kop’ en met een LINK naar deze uitleg. Onderstaand voorbeeld bewijst: hoe korter de inhoud, hoe krachtiger vaak de boodschap.

 

Kunt u zelf geen ontwerp maken, stuurt u dan de onderdelen die in de advertentie moeten komen, zodat wij u bij een ontwerp kunnen helpen. Geef deze mededeling ook door aan de collega-instellingen. Zo helpen we elkaar er weer bovenop. Mail to:  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it .

 

Hans Vogelsang.

 

Cultuur in Actie

NIOD

Wordt HIER lid van Stichting Vrienden van het NIOD  -  Stichting NIOD Fonds

 

Mededeling

Nederlands Indisch Cultureel Centrum
(nog) virtueel.....

Bij het lezen van deze website zullen veel mensen denken dat het Nederlands Indisch Cultureel Centrum al een bestaand centrum is. Echter dit centrum moet nog gerealiseerd worden. Door middel van deze website krijgt u wel een goede indruk van hoe het toekomstige centrum eruit zal zien en wat er dan te doen zal zijn.